Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
4.2 Onderwijshuisvesting | 16.405 | 997 | -15.408 | 14.969 | 1.319 | -13.650 | -1.436 | 322 | 1.758 | 4.2 Onderwijshuisvesting Toelichting4.2 OnderwijshuisvestingPitch In 2023 verantwoorden we € 1,7 miljoen voordeel op het taakveld onderwijshuisvesting. Dit voordeel is voor € 1,6 miljoen het gevolg van lager toegerekende rente. Dit voordeel is terug te zien bij het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Conform de afspraken wordt dit deel van het voordeel niet met de reserve onderwijshuisvesting verrekend. Conform het raadsbesluit wordt het voordeel van € 0,1 miljoen gestort in de reserve onderwijshuisvesting in de jaarrekening van 2023. De reserve wordt gebruikt om eventuele onverwachte kosten in de exploitatie te dekken evenals investeringen voor het nieuwe IHP. Detail OHV Basisonderwijs en OHV Voortgezet onderwijs (rentevoordeel) Eerste inrichting Schade en incidentele kosten Op zondag 24 december 2023 is er brand geweest bij CSO de Zonnehoek aan Heemradenlaan 102. De gemeente is voor de totale herstelkosten verzekerd. Er is alleen een eigen risico van toepassing van € 0,3 miljoen. Deze kosten komen ten laste van budget onderwijshuisvesting in 2024. OHV Overige accommodaties SPUK Oekraïense leerlingen | |
4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken | 13.225 | 7.478 | -5.747 | 11.469 | 6.378 | -5.091 | -1.756 | -1.100 | 656 | 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken Toelichting4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzakenPitch Op het taakveld onderwijsbeleid en leerlingenzaken wordt er een voordeel van € 0,63 miljoen gerapporteerd over 2023. Dit is voornamelijk het gevolg van het restant op het beschikbaar gesteld budget actieplan preventie Jeugdzorg & Onderwijs voor 2023, wat leidt tot een voordeel van € 0,53 miljoen. Verder levert de bijgestelde subsidiebeschikking RMC per saldo een voordeel van € 0,13 miljoen op. Detail Ontwikkeling lokaal onderwijsbeleid RMC Onderwijsachterstandenbeleid | |
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 8.001 | 2.055 | -5.946 | 8.335 | 2.542 | -5.793 | 334 | 487 | 153 | 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie Toelichting6.1 Samenkracht en burgerparticipatiePitch Op het taakveld samenkracht en burgerparticipatie wordt er een voordeel van € 0,15 miljoen gerapporteerd over 2023. Voor de zorgregio (Regionale werkgroep Jeugdzorg) vallen de baten en lasten budgetneutraal hoger uit vanwege additionele deelnemersbijdragen waarmee we extra activiteiten in 2023 dekken en budget via ROP doorzetten voor besteding in 2024. De overige verschillen levert het voordeel van € 0,15 miljoen op. Detail Regionale werkgroep Jeugdzorg | |
6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen | 10.223 | 565 | -9.658 | 9.652 | 525 | -9.127 | -571 | -40 | 531 | 6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen Toelichting6.2 Toegang en eerstelijnsvoPitch Het voordeel op het taakveld 6.2 komt voornamelijk voort uit de onderbesteding op het budget Centrum voor Jeugd en Gezin. Hier wordt een voordeel van € 0,36 miljoen gerapporteerd. Dit doordat de verleende subsidie aan het CJG is verlaagd, omdat de reguliere basis subsidie toereikend blijkt. Daarnaast wordt het budget pilots SGGZ toegekend op basis van losse subsidieaanvragen van ketenpartners, welke in 2023 niet ten volste is benut. Detail Centrum voor Jeugd en Gezin | |
6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | 55.114 | -55.114 | 59.979 | 680 | -59.299 | 4.865 | 680 | -4.185 | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- Toelichting6.72 Maatwerkdienstverlening 18-Pitch Met de overschrijding op het budget Jeugdzorg (Jeugd ZIN) wordt een saldo gerapporteerd dat ligt binnen de bandbreedte van € 0 positief en € 3 miljoen negatief welke gedurende het jaar werd gehanteerd. De hogere volumestijging die we in 2022 zagen (en raamden), zet zich in 2023 op een aantal producten voort waar slechts beperkt rekening mee werd gehouden. Deze hogere kosten zijn voornamelijk zichtbaar binnen de productgroepen begeleiding en behandeling. Daarnaast zijn de tarieven Jeugdzorg 2023 eind 2022 aanvullend verhoogd met gemiddeld 2,5% vanwege de hogere inflatie. Opvang binnen budget hiervan bleek niet mogelijk. Het Jeugd ZIN budget betreft het saldo van de taakvelden 6.72 en 6.82. Naast het nadeel zoals hier opgenomen staat op taalveld 6.82 een voordeel van € 1,9 miljoen. Tevens geven we bij dit taakveld een toelichting op de ombuigingsmaatregelen Jeugd. Deze toelichting is vooral kwalitatief van aard. Detail Maatwerkdienstverlening 18- Maatregel 2: Budgetplafonds In 2023 is besloten tot afschaffing van de budgetplafonds. Daarom rapporteren wij niet meer over deze maatregel. Maatregel 3: Afschalen van 20% indicaties individuele voorzieningen via CJG naar algemene voorzieningen & CJG4Kracht We zien dat voor 2023 het gestelde doel (450) voor het aantal cliënten wat ambulante ondersteuning krijgt via CJG4Kracht is gerealiseerd: Het financiële effect van deze maatregel bestaat uit diverse componenten: 1. Lagere kosten directe hulpverlening 2. Voorkomen jeugdzorg door inzet andere voorzieningen 3. Voorkomen verzwaring van Jeugdzorg Daarnaast is de aanname dat de trajecten binnen CJG4Kracht korter zijn dan in maatwerkvoorzieningen. Daarnaast weten we dat uitstroom uit geïndiceerde zorg een punt van aandacht is. Maatregel 7: Grip krijgen op toewijzingen GI’s en scherper volgen OTS Deze actie loopt, na opstart hulpverlening, weer door. Het heeft door de crisis enige vertraging opgelopen. CJG kijkt met grootste GI-en (JBG, WSG en LDH) mee naar indicaties om te voorkomen dat er stapeling van zorg binnen een traject plaatsvindt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld hetzelfde zorgproduct uitgevoerd door meerdere jeugdhulpaanbieders. We zien de afgelopen jaren dat het aantal jeugdbeschermingsmaatregelen (ondertoezichtstelling of voogdij) afneemt. In meer dan tweederde van de gevallen gaat het om een vorm van ondertoezichtstelling en in bijna een derde van de gevallen om een voogdijmaatregel. Er werden in 2023 minder maatregelen gestart en meer maatregelen beëindigd dan in 2022. Ook het aantal jongeren met een reguliere voogdijmaatregel daalde licht in 2023. De ondertoezichtstellingen zowel korter dan 1 jaar als langer dan 1 jaar nemen in 2023 af. Afgezet tegen voorlopige landelijke percentages 2023 ontvangt 1,3% Apeldoornse jeugdigen Jeugdbescherming tegenover 1,0% landelijk. Maatregel 8: OJA, onderwijs en jeugdhulp combineren AEF geeft in haar rapport “Stelsel in groei” aan dat de bespaarde kosten op een voorkomen traject uitkomen op | ||
6.82 Geëscaleerde zorg 18- | 5.959 | -5.959 | 4.100 | -4.100 | -1.859 | 1.859 | 6.82 Geëscaleerde zorg 18- Toelichting6.82 Geëscaleerde zorg 18-Pitch Zie voor de toelichting taakveld 6.72. Detail Zie voor de toelichting taakveld 6.72. | ||||
7.1 Volksgezondheid | 5.576 | -5.576 | 5.496 | -5.496 | -80 | 80 | 7.1 Volksgezondheid Toelichting7.1 VolksgezondheidPitch Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. Detail Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. | ||||
04200001 OHV Basisonderwijs | 7.207 | 627 | -6.580 | 6.414 | 634 | -5.780 | -793 | 7 | 800 | ||
04200002 OHV Voortgezet (Spec) Onderwijs | 471 | -471 | 396 | -396 | -75 | 75 | |||||
04200003 OHV Voortgezet onderwijs | 2.608 | -2.608 | 2.299 | -2.299 | -309 | 309 | |||||
04200004 Schade en incidentele kosten | 493 | -493 | 283 | -283 | -210 | 210 | |||||
04200005 1e inrichting, olp, meubilair | 148 | -148 | -150 | 150 | -298 | 298 | |||||
04200006 Kapitaallasten | 105 | -105 | 66 | -66 | -39 | 39 | |||||
04200007 Externe advisering | 417 | -417 | 363 | -363 | -54 | 54 | |||||
04200008 Verhuiskosten | 565 | -565 | 529 | -529 | -36 | 36 | |||||
04200010 Gymnastieklokalen | 2.633 | 327 | -2.306 | 2.420 | 355 | -2.065 | -213 | 28 | 241 | ||
04200011 OHV Vleugelscholen | 1.305 | 26 | -1.279 | 1.144 | 25 | -1.119 | -161 | -1 | 160 | ||
04200012 OHV overige accommodaties | 453 | 17 | -436 | 761 | 16 | -745 | 308 | -1 | -309 | ||
04200014 Schoolpleinen (openbare ruimte) | 228 | -228 | 228 | -228 | |||||||
04200015 SPUK ohv oekraïense leerlingen | 216 | 289 | 73 | 216 | 289 | 73 | |||||
04300001 Onderhoud Carel | 12 | -12 | 36 | -36 | 24 | -24 | |||||
04300002 Leerlingenvervoer | 2.826 | 32 | -2.794 | 2.776 | 5 | -2.771 | -50 | -27 | 23 | ||
04300003 Ontwikkeling lokaal onderwijsbeleid | 806 | -806 | 278 | -278 | -528 | 528 | |||||
04300004 Combinatiefunctionarissen | 906 | 842 | -64 | 812 | 813 | 1 | -94 | -29 | 65 | ||
04300006 Onderwijsachterstandenbeleid | 4.297 | 4.297 | 3.084 | 3.084 | -1.213 | -1.213 | |||||
04300007 Leerplicht | 7 | 133 | 126 | 14 | 143 | 129 | 7 | 10 | 3 | ||
04300008 RMC | 559 | 938 | 379 | 565 | 1.051 | 486 | 6 | 113 | 107 | ||
04300009 Schoolzwemmen | 73 | 26 | -47 | 97 | 8 | -89 | 24 | -18 | -42 | ||
04300016 Voorschoolse voorzieningen peuters | 485 | -485 | 516 | 19 | -497 | 31 | 19 | -12 | |||
04300017 VSV-project | 520 | 520 | 565 | 569 | 4 | 45 | 49 | 4 | |||
04300019 Pilot verb motoriek jeugd a (vakdoc) | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
04300025 loonkosten tv 4.3 kea | 225 | -225 | 225 | -225 | |||||||
04300026 Loonkosten tv 4.3 ls | 1.176 | -1.176 | 1.176 | -1.176 | |||||||
04300027 loonkosten tv 4.3 bmo | 498 | -498 | 498 | -498 | |||||||
04300028 Loonkosten tv 4.3 rs | 141 | -141 | 141 | -141 | |||||||
04300031 Beleid doeluitk nat progr ondw npo | 690 | -690 | 686 | -686 | -4 | 4 | |||||
04300032 Uitv doeluitk nat progr ondw npo | 690 | 690 | 686 | 686 | -4 | -4 | |||||
06100002 Ontmoeting jeugd | 2.101 | -2.101 | 2.101 | -2.101 | |||||||
06100003 Vrijwillig jeugd- en jongerenwerk | 72 | -72 | 48 | -48 | -24 | 24 | |||||
06100007 coordinatie van zorg+verwijsindex | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
06100008 Begeleiding kwetsb jongeren/gezinnen | 83 | -83 | 53 | -53 | -30 | 30 | |||||
06100009 Outr hulpverl/opv dakloze jongere | 425 | -425 | 427 | -427 | 2 | -2 | |||||
06100010 Overig preventief jeugdbeleid | 43 | -43 | 8 | -8 | -35 | 35 | |||||
06100028 Regionale werkgroep Jeugdzorg | 2.055 | 2.055 | 2.463 | 2.463 | 408 | 408 | |||||
06100039 Transformatieprojecten reg jeugdzorg | 75 | 75 | 75 | 75 | |||||||
06100056 RUPS / DUUP | 290 | -290 | 290 | -290 | |||||||
06100057 Mentaal welzijn Jeugd | 80 | -80 | 70 | -70 | -10 | 10 | |||||
06100060 Ozo verbindzorg jeugd | 30 | -30 | 19 | -19 | -11 | 11 | |||||
06100061 loonkosten tv 6.1 bmo | 1.552 | -1.552 | 1.552 | -1.552 | |||||||
06100062 Loonkosten tv 6.1 rs | 724 | -724 | 724 | -724 | |||||||
06100065 Kinderopvang toezicht en handhaving | 356 | -356 | 315 | 4 | -311 | -41 | 4 | 45 | |||
06100066 Loonkosten taakveld 6.1 PTH | 142 | -142 | 142 | -142 | |||||||
06200002 Centrum voor Jeugd en Gezin | 4.648 | -4.648 | 4.288 | -4.288 | -360 | 360 | |||||
06200014 Loonkosten taakveld 6.2-5 JZW | 3 | 3 | 168 | 168 | 165 | 165 | |||||
06200024 Inhuurbudget 1e lijns programma 5 | 261 | -261 | 57 | -57 | -204 | 204 | |||||
06200025 Zorgregio Midden-IJssel Oost Veluwe | 779 | -779 | 815 | -815 | 36 | -36 | |||||
06200028 Schoolmaatschappelijk werk | 687 | -687 | 714 | 27 | -687 | 27 | 27 | ||||
06200029 Groepsaanbod jeugd | 32 | -32 | 30 | 46 | 16 | -2 | 46 | 48 | |||
06200033 Loonkosten tv 6.2 kea | 1.576 | 282 | -1.294 | 1.576 | -1.576 | -282 | -282 | ||||
06200035 Loonkosten tv 6.2 bmo | 253 | -253 | 253 | -253 | |||||||
06200036 Loonkosten tv 6.2 rs | 979 | -979 | 979 | -979 | |||||||
06200038 Onderst. affaire kinderopvangtoeslag | 280 | 280 | 284 | 284 | 4 | 4 | |||||
06200039 Begrotingssubsidie Team ED | 105 | -105 | 104 | -104 | -1 | 1 | |||||
06200049 Veilig Thuis mldp kindermishandeling | 623 | -623 | 552 | -552 | -71 | 71 | |||||
06720001 PGB Jeugdzorg 6.72a | 1.063 | -1.063 | 874 | -874 | -189 | 189 | |||||
06720011 Jeugdwetvervoer 6.72d | 701 | -701 | 944 | -944 | 243 | -243 | |||||
06720012 Jeugdhulp begeleiding 6.72a | 11.531 | -11.531 | 12.501 | -12.501 | 970 | -970 | |||||
06720013 Jeugdhulp behandeling 6.72b | 8.290 | -8.290 | 9.757 | -9.757 | 1.467 | -1.467 | |||||
06720014 Jeugdhulp dagbesteding 6.72c | 2.073 | -2.073 | 2.073 | -2.073 | |||||||
06720015 Jeugdhulp zonder verblijf ov. 6.72d | 163 | -163 | 390 | 183 | -207 | 227 | 183 | -44 | |||
06720016 Pleegzorg 6.73a | 3.640 | -3.640 | 3.680 | 36 | -3.644 | 40 | 36 | -4 | |||
06720017 Gezinsgericht 6.73b | 3.401 | -3.401 | 4.265 | -4.265 | 864 | -864 | |||||
06720018 Jeugdhulp met verblijf overig 6.73c | 8.382 | -8.382 | 8.446 | 461 | -7.985 | 64 | 461 | 397 | |||
06720019 Jeugdhulp behand.GGZ z.verbl. 6.74a | 12.878 | -12.878 | 5.873 | -5.873 | -7.005 | 7.005 | |||||
06720020 Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verbl.6.74b | 4.730 | -4.730 | 11.074 | -11.074 | 6.344 | -6.344 | |||||
06720021 Gesloten plaatsing 6.74c | 335 | -335 | 102 | -102 | -233 | 233 | |||||
06820003 Jeugdbescherming 6.82a | 5.514 | -5.514 | 3.693 | -3.693 | -1.821 | 1.821 | |||||
06820004 Jeugdreclassering 6.82b | 308 | -308 | 265 | -265 | -43 | 43 | |||||
06820005 Buro jeugdzorg spoed 6.82a | 137 | -137 | 142 | -142 | 5 | -5 | |||||
07100006 Jeugdgezondheidszorg | 5.453 | -5.453 | 5.378 | -5.378 | -75 | 75 | |||||
07100008 Gezonde Jeugd Gezonde Toekomst | 52 | -52 | 47 | -47 | -5 | 5 | |||||
07100009 Loonkosten tv 7.1 bmo p5 | 71 | -71 | 71 | -71 | |||||||
8450 Huren | 21 | 21 | 134 | 134 | 113 | 113 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 20 | 20 | 75 | 75 | 55 | 55 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 1.139 | -1.139 | 409 | -409 | -730 | 730 | |||||
4820 Afschrijvingen | 2.959 | -2.959 | 2.782 | -2.782 | -177 | 177 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 346 | 346 | 425 | 425 | 79 | 79 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 225 | -225 | 231 | -231 | 6 | -6 | |||||
8509 Inkomensoverdrachten onverdeeld | 240 | 240 | -240 | -240 | |||||||
4490 Verzekeringen | 477 | -477 | 477 | -477 | |||||||
4455 Betaalde huren | 8 | -8 | 9 | -9 | 1 | -1 | |||||
4420 Belastingen | 2.399 | -2.399 | 2.359 | -2.359 | -40 | 40 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 27 | -27 | 27 | -27 | |||||||
4410 Nuts | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 11 | -11 | 11 | -11 | |||||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | 102 | -102 | 102 | -102 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 127 | -127 | 46 | -46 | -81 | 81 | |||||
4820 Afschrijvingen | 331 | -331 | 317 | -317 | -14 | 14 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
4420 Belastingen | 20 | -20 | 20 | -20 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 690 | -690 | 269 | -269 | -421 | 421 | |||||
4820 Afschrijvingen | 1.869 | -1.869 | 1.963 | -1.963 | 94 | -94 | |||||
4455 Betaalde huren | 49 | -49 | 46 | -46 | -3 | 3 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
4718 Verhardingen en water | 17 | -17 | 17 | -17 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 469 | -469 | 208 | -208 | -261 | 261 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 25 | -25 | 25 | -25 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 24 | -24 | 49 | -49 | 25 | -25 | |||||
4491 Schade aan eigendommen | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4600 Duurzame goederen | 148 | -148 | -150 | 150 | -298 | 298 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 15 | -15 | 3 | -3 | -12 | 12 | |||||
4820 Afschrijvingen | 90 | -90 | 63 | -63 | -27 | 27 | |||||
4180 Interne uren | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4480 Adviezen | 444 | -444 | 81 | -81 | -363 | 363 | |||||
4402 Stelposten | -27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 214 | -214 | 214 | -214 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 56 | -56 | 56 | -56 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 565 | -565 | 514 | -514 | -51 | 51 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4455 Betaalde huren | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 189 | -189 | 70 | -70 | -119 | 119 | |||||
4820 Afschrijvingen | 590 | -590 | 575 | -575 | -15 | 15 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 327 | 327 | 355 | 355 | 28 | 28 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.295 | -1.295 | 1.204 | -1.204 | -91 | 91 | |||||
4455 Betaalde huren | 553 | -553 | 564 | -564 | 11 | -11 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 35 | -35 | 35 | -35 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 6 | -6 | -6 | 6 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
4410 Nuts | -32 | 32 | -32 | 32 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 726 | -726 | 721 | -721 | -5 | 5 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 402 | -402 | 150 | -150 | -252 | 252 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 26 | 26 | 25 | 25 | -1 | -1 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 158 | -158 | 215 | -215 | 57 | -57 | |||||
4455 Betaalde huren | 19 | -19 | 49 | -49 | 30 | -30 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 9 | -9 | 9 | -9 | |||||||
8450 Huren | 11 | 11 | -11 | -11 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 20 | -20 | 4 | -4 | -16 | 16 | |||||
4820 Afschrijvingen | 105 | -105 | 88 | -88 | -17 | 17 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 6 | 6 | 16 | 16 | 10 | 10 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 121 | -121 | 121 | -121 | |||||||
4455 Betaalde huren | 14 | -14 | -14 | 14 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 239 | -239 | 153 | -153 | -86 | 86 | |||||
4410 Nuts | 75 | -75 | 273 | -273 | 198 | -198 | |||||
4420 Belastingen | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 112 | -112 | 112 | -112 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 211 | -211 | 211 | -211 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 17 | -17 | 17 | -17 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 289 | 289 | 289 | 289 | |||||||
4600 Duurzame goederen | 216 | -216 | 216 | -216 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 12 | -12 | 36 | -36 | 24 | -24 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 32 | 32 | -32 | -32 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 161 | -161 | 161 | -161 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.820 | -2.820 | 2.517 | -2.517 | -303 | 303 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 6 | -6 | 98 | -98 | 92 | -92 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4360 Subsidies | 5 | -5 | 157 | -157 | 152 | -152 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 801 | -801 | 5 | -5 | -796 | 796 | |||||
4320 Sociale uitkeringen in geld | 100 | -100 | 100 | -100 | |||||||
4182 Uren inhuur | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 482 | -482 | 513 | -513 | 31 | -31 | |||||
4360 Subsidies | 424 | -424 | 299 | -299 | -125 | 125 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 842 | 842 | 813 | 813 | -29 | -29 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 4.297 | 4.297 | 3.025 | 3.025 | -1.272 | -1.272 | |||||
4360 Subsidies | 4.297 | -4.297 | 3.081 | -3.081 | -1.216 | 1.216 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | -2 | 2 | -2 | 2 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 59 | 59 | 59 | 59 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 133 | 133 | 143 | 143 | 10 | 10 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 7 | -7 | 1 | -1 | -6 | 6 | |||||
4480 Adviezen | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 938 | 938 | 1.051 | 1.051 | 113 | 113 | |||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 559 | -559 | -559 | 559 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 60 | -60 | 60 | -60 | |||||||
4360 Subsidies | 504 | -504 | 504 | -504 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 26 | 26 | 8 | 8 | -18 | -18 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 25 | -25 | 46 | -46 | 21 | -21 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 43 | -43 | 43 | -43 | |||||||
4360 Subsidies | 485 | -485 | 473 | -473 | -12 | 12 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 19 | 19 | 19 | 19 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 520 | 520 | 569 | 569 | 49 | 49 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 515 | -515 | 515 | -515 | |||||||
4360 Subsidies | 520 | -520 | 17 | -17 | -503 | 503 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 33 | -33 | 33 | -33 | |||||||
4360 Subsidies | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 225 | -225 | 225 | -225 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.176 | -1.176 | 1.176 | -1.176 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 498 | -498 | 498 | -498 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 141 | -141 | 141 | -141 | |||||||
4360 Subsidies | 690 | -690 | 672 | -672 | -18 | 18 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 690 | 690 | 686 | 686 | -4 | -4 | |||||
4360 Subsidies | 2.101 | -2.101 | 2.101 | -2.101 | |||||||
4360 Subsidies | 72 | -72 | 48 | -48 | -24 | 24 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
4360 Subsidies | 48 | -48 | -48 | 48 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
4360 Subsidies | 83 | -83 | 38 | -38 | -45 | 45 | |||||
4360 Subsidies | 425 | -425 | 427 | -427 | 2 | -2 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 1 | -1 | -1 | 1 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 32 | -32 | 8 | -8 | -24 | 24 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 2.055 | 2.055 | 2.263 | 2.263 | 208 | 208 | |||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 881 | -881 | 881 | -881 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 200 | 200 | 200 | 200 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.055 | -2.055 | -2.055 | 2.055 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 40 | -40 | 40 | -40 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.514 | -1.514 | 1.514 | -1.514 | |||||||
4480 Adviezen | 23 | -23 | 23 | -23 | |||||||
4401 Werkkostenregeling | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 75 | -75 | 75 | -75 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | -349 | -349 | -349 | -349 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 424 | 424 | 424 | 424 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 290 | -290 | 171 | -171 | -119 | 119 | |||||
4360 Subsidies | 119 | -119 | 119 | -119 | |||||||
4360 Subsidies | 30 | -30 | -30 | 30 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 50 | -50 | 70 | -70 | 20 | -20 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 30 | -30 | 16 | -16 | -14 | 14 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.552 | -1.552 | 1.552 | -1.552 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 724 | -724 | 724 | -724 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 356 | -356 | 315 | -315 | -41 | 41 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 142 | -142 | 142 | -142 | |||||||
4360 Subsidies | 4.648 | -4.648 | 4.282 | -4.282 | -366 | 366 | |||||
4410 Nuts | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 168 | 168 | 168 | 168 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 261 | -261 | 34 | -34 | -227 | 227 | |||||
4180 Interne uren | 23 | -23 | 23 | -23 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 130 | -130 | 805 | -805 | 675 | -675 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 649 | -649 | 8 | -8 | -641 | 641 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4360 Subsidies | 687 | -687 | 714 | -714 | 27 | -27 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 27 | 27 | 27 | 27 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 46 | 46 | 46 | 46 | |||||||
4360 Subsidies | 32 | -32 | 30 | -30 | -2 | 2 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.576 | -1.576 | 1.576 | -1.576 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 282 | 282 | -282 | -282 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 253 | -253 | 253 | -253 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 979 | -979 | 979 | -979 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 280 | 280 | 284 | 284 | 4 | 4 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 280 | -280 | 281 | -281 | 1 | -1 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4360 Subsidies | 105 | -105 | 104 | -104 | -1 | 1 | |||||
4360 Subsidies | 623 | -623 | 552 | -552 | -71 | 71 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.063 | -1.063 | 867 | -867 | -196 | 196 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 7 | -7 | 7 | -7 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 61 | -61 | 61 | -61 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 701 | -701 | 883 | -883 | 182 | -182 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 11.531 | -11.531 | 12.501 | -12.501 | 970 | -970 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 8.290 | -8.290 | 9.757 | -9.757 | 1.467 | -1.467 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.073 | -2.073 | 2.073 | -2.073 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 163 | -163 | 29 | -29 | -134 | 134 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | -29 | 29 | -29 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 183 | 183 | 183 | 183 | |||||||
4360 Subsidies | 331 | -331 | 331 | -331 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 3.640 | -3.640 | 3.680 | -3.680 | 40 | -40 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 36 | 36 | 36 | 36 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 3.401 | -3.401 | 4.265 | -4.265 | 864 | -864 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 8.382 | -8.382 | 8.446 | -8.446 | 64 | -64 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 461 | 461 | 461 | 461 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 12.878 | -12.878 | 5.873 | -5.873 | -7.005 | 7.005 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 4.730 | -4.730 | 11.069 | -11.069 | 6.339 | -6.339 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 335 | -335 | 102 | -102 | -233 | 233 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 5.514 | -5.514 | 3.522 | -3.522 | -1.992 | 1.992 | |||||
4360 Subsidies | 171 | -171 | 171 | -171 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 308 | -308 | 265 | -265 | -43 | 43 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 137 | -137 | 142 | -142 | 5 | -5 | |||||
4360 Subsidies | 5.453 | -5.453 | 5.378 | -5.378 | -75 | 75 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 52 | -52 | -52 | 52 | |||||||
4360 Subsidies | 47 | -47 | 47 | -47 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 71 | -71 | 71 | -71 | |||||||
Saldo | 114.503 | 11.095 | -103.408 | 114.000 | 11.444 | -102.556 | -503 | 349 | 852 | ||
0.10 Mutaties reserves | 1.387 | 920 | -467 | 2.278 | 840 | -1.438 | 891 | -80 | -971 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting0.10 Mutaties reservesPitch Het restant voor 2023 van het actieplan jeugdzorg en onderwijs loopt mee in de reserve overlopende post van programma 5 mee naar 2024. Zie voor onderbouwing de toelichting voor ontwikkeling lokaal onderwijsbeleid op taakveld 4.3. Detail Het restant voor 2023 van het actieplan jeugdzorg en onderwijs loopt als ROP p5 mee naar 2024. Zie voor onderbouwing de toelichting voor ontwikkeling lokaal onderwijsbeleid op taakveld 4.3. | |
00990017 Reserve onderwijshuisvesting prg 5 | 1.387 | -1.387 | 1.677 | -1.677 | 290 | -290 | |||||
00990056 Rop p5 | 80 | 80 | 601 | -601 | 601 | -80 | -681 | ||||
00990068 Algemene Reserve programma 5 | 840 | 840 | 840 | 840 | |||||||
Mutaties reserves | 1.387 | -1.387 | 1.677 | -1.677 | 290 | -290 | |||||
Mutaties reserves | 80 | 80 | 601 | -601 | 601 | -80 | -681 | ||||
Mutaties reserves | 840 | 840 | 840 | 840 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 1.387 | -1.387 | 1.677 | -1.677 | 290 | -290 | |||||
8800 Mutaties reserves | 80 | 80 | -80 | -80 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 601 | -601 | 601 | -601 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 840 | 840 | 840 | 840 | |||||||
Totaal | 115.890 | 12.015 | -103.875 | 116.278 | 12.284 | -103.994 | 388 | 269 | -119 | ||
Totaal | 1.387 | 920 | -467 | 2.278 | 840 | -1.438 | 891 | -80 | -971 | ||
Totaal | 16.405 | 997 | -15.408 | 14.969 | 1.319 | -13.650 | -1.436 | 322 | 1.758 | ||
Totaal | 13.225 | 7.478 | -5.747 | 11.469 | 6.378 | -5.091 | -1.756 | -1.100 | 656 | ||
Totaal | 8.001 | 2.055 | -5.946 | 8.335 | 2.542 | -5.793 | 334 | 487 | 153 | ||
Totaal | 10.223 | 565 | -9.658 | 9.652 | 525 | -9.127 | -571 | -40 | 531 | ||
Totaal | 55.114 | -55.114 | 59.979 | 680 | -59.299 | 4.865 | 680 | -4.185 | |||
Totaal | 5.959 | -5.959 | 4.100 | -4.100 | -1.859 | 1.859 | |||||
Totaal | 5.576 | -5.576 | 5.496 | -5.496 | -80 | 80 | |||||
Totaal | 1.387 | -1.387 | 1.677 | -1.677 | 290 | -290 | |||||
Totaal | 80 | 80 | 601 | -601 | 601 | -80 | -681 | ||||
Totaal | 840 | 840 | 840 | 840 | |||||||
Totaal | 7.207 | 627 | -6.580 | 6.414 | 634 | -5.780 | -793 | 7 | 800 | ||
Totaal | 471 | -471 | 396 | -396 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 2.608 | -2.608 | 2.299 | -2.299 | -309 | 309 | |||||
Totaal | 493 | -493 | 283 | -283 | -210 | 210 | |||||
Totaal | 148 | -148 | -150 | 150 | -298 | 298 | |||||
Totaal | 105 | -105 | 66 | -66 | -39 | 39 | |||||
Totaal | 417 | -417 | 363 | -363 | -54 | 54 | |||||
Totaal | 565 | -565 | 529 | -529 | -36 | 36 | |||||
Totaal | 2.633 | 327 | -2.306 | 2.420 | 355 | -2.065 | -213 | 28 | 241 | ||
Totaal | 1.305 | 26 | -1.279 | 1.144 | 25 | -1.119 | -161 | -1 | 160 | ||
Totaal | 453 | 17 | -436 | 761 | 16 | -745 | 308 | -1 | -309 | ||
Totaal | 228 | -228 | 228 | -228 | |||||||
Totaal | 216 | 289 | 73 | 216 | 289 | 73 | |||||
Totaal | 12 | -12 | 36 | -36 | 24 | -24 | |||||
Totaal | 2.826 | 32 | -2.794 | 2.776 | 5 | -2.771 | -50 | -27 | 23 | ||
Totaal | 806 | -806 | 278 | -278 | -528 | 528 | |||||
Totaal | 906 | 842 | -64 | 812 | 813 | 1 | -94 | -29 | 65 | ||
Totaal | 4.297 | 4.297 | 3.084 | 3.084 | -1.213 | -1.213 | |||||
Totaal | 7 | 133 | 126 | 14 | 143 | 129 | 7 | 10 | 3 | ||
Totaal | 559 | 938 | 379 | 565 | 1.051 | 486 | 6 | 113 | 107 | ||
Totaal | 73 | 26 | -47 | 97 | 8 | -89 | 24 | -18 | -42 | ||
Totaal | 485 | -485 | 516 | 19 | -497 | 31 | 19 | -12 | |||
Totaal | 520 | 520 | 565 | 569 | 4 | 45 | 49 | 4 | |||
Totaal | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | 225 | -225 | |||||||
Totaal | 1.176 | -1.176 | 1.176 | -1.176 | |||||||
Totaal | 498 | -498 | 498 | -498 | |||||||
Totaal | 141 | -141 | 141 | -141 | |||||||
Totaal | 690 | -690 | 686 | -686 | -4 | 4 | |||||
Totaal | 690 | 690 | 686 | 686 | -4 | -4 | |||||
Totaal | 2.101 | -2.101 | 2.101 | -2.101 | |||||||
Totaal | 72 | -72 | 48 | -48 | -24 | 24 | |||||
Totaal | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
Totaal | 83 | -83 | 53 | -53 | -30 | 30 | |||||
Totaal | 425 | -425 | 427 | -427 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 43 | -43 | 8 | -8 | -35 | 35 | |||||
Totaal | 2.055 | 2.055 | 2.463 | 2.463 | 408 | 408 | |||||
Totaal | 75 | 75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 290 | -290 | 290 | -290 | |||||||
Totaal | 80 | -80 | 70 | -70 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 30 | -30 | 19 | -19 | -11 | 11 | |||||
Totaal | 1.552 | -1.552 | 1.552 | -1.552 | |||||||
Totaal | 724 | -724 | 724 | -724 | |||||||
Totaal | 356 | -356 | 315 | 4 | -311 | -41 | 4 | 45 | |||
Totaal | 142 | -142 | 142 | -142 | |||||||
Totaal | 4.648 | -4.648 | 4.288 | -4.288 | -360 | 360 | |||||
Totaal | 3 | 3 | 168 | 168 | 165 | 165 | |||||
Totaal | 261 | -261 | 57 | -57 | -204 | 204 | |||||
Totaal | 779 | -779 | 815 | -815 | 36 | -36 | |||||
Totaal | 687 | -687 | 714 | 27 | -687 | 27 | 27 | ||||
Totaal | 32 | -32 | 30 | 46 | 16 | -2 | 46 | 48 | |||
Totaal | 1.576 | 282 | -1.294 | 1.576 | -1.576 | -282 | -282 | ||||
Totaal | 253 | -253 | 253 | -253 | |||||||
Totaal | 979 | -979 | 979 | -979 | |||||||
Totaal | 280 | 280 | 284 | 284 | 4 | 4 | |||||
Totaal | 105 | -105 | 104 | -104 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 623 | -623 | 552 | -552 | -71 | 71 | |||||
Totaal | 1.063 | -1.063 | 874 | -874 | -189 | 189 | |||||
Totaal | 701 | -701 | 944 | -944 | 243 | -243 | |||||
Totaal | 11.531 | -11.531 | 12.501 | -12.501 | 970 | -970 | |||||
Totaal | 8.290 | -8.290 | 9.757 | -9.757 | 1.467 | -1.467 | |||||
Totaal | 2.073 | -2.073 | 2.073 | -2.073 | |||||||
Totaal | 163 | -163 | 390 | 183 | -207 | 227 | 183 | -44 | |||
Totaal | 3.640 | -3.640 | 3.680 | 36 | -3.644 | 40 | 36 | -4 | |||
Totaal | 3.401 | -3.401 | 4.265 | -4.265 | 864 | -864 | |||||
Totaal | 8.382 | -8.382 | 8.446 | 461 | -7.985 | 64 | 461 | 397 | |||
Totaal | 12.878 | -12.878 | 5.873 | -5.873 | -7.005 | 7.005 | |||||
Totaal | 4.730 | -4.730 | 11.074 | -11.074 | 6.344 | -6.344 | |||||
Totaal | 335 | -335 | 102 | -102 | -233 | 233 | |||||
Totaal | 5.514 | -5.514 | 3.693 | -3.693 | -1.821 | 1.821 | |||||
Totaal | 308 | -308 | 265 | -265 | -43 | 43 | |||||
Totaal | 137 | -137 | 142 | -142 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 5.453 | -5.453 | 5.378 | -5.378 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 52 | -52 | 47 | -47 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 71 | -71 | 71 | -71 | |||||||
Totaal | 1.387 | -1.387 | 1.677 | -1.677 | 290 | -290 | |||||
Totaal | 80 | 80 | -80 | -80 | |||||||
Totaal | 601 | -601 | 601 | -601 | |||||||
Totaal | 840 | 840 | 840 | 840 | |||||||
Totaal | 21 | 21 | 134 | 134 | 113 | 113 | |||||
Totaal | 20 | 20 | 75 | 75 | 55 | 55 | |||||
Totaal | 1.139 | -1.139 | 409 | -409 | -730 | 730 | |||||
Totaal | 2.959 | -2.959 | 2.782 | -2.782 | -177 | 177 | |||||
Totaal | 346 | 346 | 425 | 425 | 79 | 79 | |||||
Totaal | 225 | -225 | 231 | -231 | 6 | -6 | |||||
Totaal | 240 | 240 | -240 | -240 | |||||||
Totaal | 477 | -477 | 477 | -477 | |||||||
Totaal | 8 | -8 | 9 | -9 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 2.399 | -2.399 | 2.359 | -2.359 | -40 | 40 | |||||
Totaal | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 27 | -27 | 27 | -27 | |||||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 11 | -11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 102 | -102 | 102 | -102 | |||||||
Totaal | 127 | -127 | 46 | -46 | -81 | 81 | |||||
Totaal | 331 | -331 | 317 | -317 | -14 | 14 | |||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 690 | -690 | 269 | -269 | -421 | 421 | |||||
Totaal | 1.869 | -1.869 | 1.963 | -1.963 | 94 | -94 | |||||
Totaal | 49 | -49 | 46 | -46 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | -17 | |||||||
Totaal | 469 | -469 | 208 | -208 | -261 | 261 | |||||
Totaal | 25 | -25 | 25 | -25 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 49 | -49 | 25 | -25 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 148 | -148 | -150 | 150 | -298 | 298 | |||||
Totaal | 15 | -15 | 3 | -3 | -12 | 12 | |||||
Totaal | 90 | -90 | 63 | -63 | -27 | 27 | |||||
Totaal | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | 444 | -444 | 81 | -81 | -363 | 363 | |||||
Totaal | -27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
Totaal | 214 | -214 | 214 | -214 | |||||||
Totaal | 56 | -56 | 56 | -56 | |||||||
Totaal | 565 | -565 | 514 | -514 | -51 | 51 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 189 | -189 | 70 | -70 | -119 | 119 | |||||
Totaal | 590 | -590 | 575 | -575 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 327 | 327 | 355 | 355 | 28 | 28 | |||||
Totaal | 1.295 | -1.295 | 1.204 | -1.204 | -91 | 91 | |||||
Totaal | 553 | -553 | 564 | -564 | 11 | -11 | |||||
Totaal | 35 | -35 | 35 | -35 | |||||||
Totaal | 6 | -6 | -6 | 6 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | -32 | 32 | -32 | 32 | |||||||
Totaal | 726 | -726 | 721 | -721 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 402 | -402 | 150 | -150 | -252 | 252 | |||||
Totaal | 26 | 26 | 25 | 25 | -1 | -1 | |||||
Totaal | 158 | -158 | 215 | -215 | 57 | -57 | |||||
Totaal | 19 | -19 | 49 | -49 | 30 | -30 | |||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | -11 | -11 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 4 | -4 | -16 | 16 | |||||
Totaal | 105 | -105 | 88 | -88 | -17 | 17 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 16 | 16 | 10 | 10 | |||||
Totaal | 121 | -121 | 121 | -121 | |||||||
Totaal | 14 | -14 | -14 | 14 | |||||||
Totaal | 239 | -239 | 153 | -153 | -86 | 86 | |||||
Totaal | 75 | -75 | 273 | -273 | 198 | -198 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
Totaal | 112 | -112 | 112 | -112 | |||||||
Totaal | 211 | -211 | 211 | -211 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | -17 | |||||||
Totaal | 289 | 289 | 289 | 289 | |||||||
Totaal | 216 | -216 | 216 | -216 | |||||||
Totaal | 12 | -12 | 36 | -36 | 24 | -24 | |||||
Totaal | 32 | 32 | -32 | -32 | |||||||
Totaal | 161 | -161 | 161 | -161 | |||||||
Totaal | 2.820 | -2.820 | 2.517 | -2.517 | -303 | 303 | |||||
Totaal | 6 | -6 | 98 | -98 | 92 | -92 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | 157 | -157 | 152 | -152 | |||||
Totaal | 801 | -801 | 5 | -5 | -796 | 796 | |||||
Totaal | 100 | -100 | 100 | -100 | |||||||
Totaal | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 482 | -482 | 513 | -513 | 31 | -31 | |||||
Totaal | 424 | -424 | 299 | -299 | -125 | 125 | |||||
Totaal | 842 | 842 | 813 | 813 | -29 | -29 | |||||
Totaal | 4.297 | 4.297 | 3.025 | 3.025 | -1.272 | -1.272 | |||||
Totaal | 4.297 | -4.297 | 3.081 | -3.081 | -1.216 | 1.216 | |||||
Totaal | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | -2 | 2 | -2 | 2 | |||||||
Totaal | 59 | 59 | 59 | 59 | |||||||
Totaal | 133 | 133 | 143 | 143 | 10 | 10 | |||||
Totaal | 7 | -7 | 1 | -1 | -6 | 6 | |||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 938 | 938 | 1.051 | 1.051 | 113 | 113 | |||||
Totaal | 559 | -559 | -559 | 559 | |||||||
Totaal | 60 | -60 | 60 | -60 | |||||||
Totaal | 504 | -504 | 504 | -504 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 26 | 26 | 8 | 8 | -18 | -18 | |||||
Totaal | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
Totaal | 25 | -25 | 46 | -46 | 21 | -21 | |||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 43 | -43 | 43 | -43 | |||||||
Totaal | 485 | -485 | 473 | -473 | -12 | 12 | |||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | 19 | |||||||
Totaal | 520 | 520 | 569 | 569 | 49 | 49 | |||||
Totaal | 515 | -515 | 515 | -515 | |||||||
Totaal | 520 | -520 | 17 | -17 | -503 | 503 | |||||
Totaal | 33 | -33 | 33 | -33 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | 225 | -225 | |||||||
Totaal | 1.176 | -1.176 | 1.176 | -1.176 | |||||||
Totaal | 498 | -498 | 498 | -498 | |||||||
Totaal | 141 | -141 | 141 | -141 | |||||||
Totaal | 690 | -690 | 672 | -672 | -18 | 18 | |||||
Totaal | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 690 | 690 | 686 | 686 | -4 | -4 | |||||
Totaal | 2.101 | -2.101 | 2.101 | -2.101 | |||||||
Totaal | 72 | -72 | 48 | -48 | -24 | 24 | |||||
Totaal | 48 | -48 | 48 | -48 | |||||||
Totaal | 48 | -48 | -48 | 48 | |||||||
Totaal | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
Totaal | 83 | -83 | 38 | -38 | -45 | 45 | |||||
Totaal | 425 | -425 | 427 | -427 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 1 | -1 | -1 | 1 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
Totaal | 32 | -32 | 8 | -8 | -24 | 24 | |||||
Totaal | 2.055 | 2.055 | 2.263 | 2.263 | 208 | 208 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 881 | -881 | 881 | -881 | |||||||
Totaal | 200 | 200 | 200 | 200 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2.055 | -2.055 | -2.055 | 2.055 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 40 | -40 | |||||||
Totaal | 1.514 | -1.514 | 1.514 | -1.514 | |||||||
Totaal | 23 | -23 | 23 | -23 | |||||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 75 | -75 | 75 | -75 | |||||||
Totaal | -349 | -349 | -349 | -349 | |||||||
Totaal | 424 | 424 | 424 | 424 | |||||||
Totaal | 290 | -290 | 171 | -171 | -119 | 119 | |||||
Totaal | 119 | -119 | 119 | -119 | |||||||
Totaal | 30 | -30 | -30 | 30 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 70 | -70 | 20 | -20 | |||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 30 | -30 | 16 | -16 | -14 | 14 | |||||
Totaal | 1.552 | -1.552 | 1.552 | -1.552 | |||||||
Totaal | 724 | -724 | 724 | -724 | |||||||
Totaal | 356 | -356 | 315 | -315 | -41 | 41 | |||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 142 | -142 | 142 | -142 | |||||||
Totaal | 4.648 | -4.648 | 4.282 | -4.282 | -366 | 366 | |||||
Totaal | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
Totaal | 168 | 168 | 168 | 168 | |||||||
Totaal | 261 | -261 | 34 | -34 | -227 | 227 | |||||
Totaal | 23 | -23 | 23 | -23 | |||||||
Totaal | 130 | -130 | 805 | -805 | 675 | -675 | |||||
Totaal | 649 | -649 | 8 | -8 | -641 | 641 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 687 | -687 | 714 | -714 | 27 | -27 | |||||
Totaal | 27 | 27 | 27 | 27 | |||||||
Totaal | 46 | 46 | 46 | 46 | |||||||
Totaal | 32 | -32 | 30 | -30 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 1.576 | -1.576 | 1.576 | -1.576 | |||||||
Totaal | 282 | 282 | -282 | -282 | |||||||
Totaal | 253 | -253 | 253 | -253 | |||||||
Totaal | 979 | -979 | 979 | -979 | |||||||
Totaal | 280 | 280 | 284 | 284 | 4 | 4 | |||||
Totaal | 280 | -280 | 281 | -281 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 105 | -105 | 104 | -104 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 623 | -623 | 552 | -552 | -71 | 71 | |||||
Totaal | 1.063 | -1.063 | 867 | -867 | -196 | 196 | |||||
Totaal | 7 | -7 | 7 | -7 | |||||||
Totaal | 61 | -61 | 61 | -61 | |||||||
Totaal | 701 | -701 | 883 | -883 | 182 | -182 | |||||
Totaal | 11.531 | -11.531 | 12.501 | -12.501 | 970 | -970 | |||||
Totaal | 8.290 | -8.290 | 9.757 | -9.757 | 1.467 | -1.467 | |||||
Totaal | 2.073 | -2.073 | 2.073 | -2.073 | |||||||
Totaal | 163 | -163 | 29 | -29 | -134 | 134 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 29 | -29 | 29 | -29 | |||||||
Totaal | 183 | 183 | 183 | 183 | |||||||
Totaal | 331 | -331 | 331 | -331 | |||||||
Totaal | 3.640 | -3.640 | 3.680 | -3.680 | 40 | -40 | |||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | 36 | |||||||
Totaal | 3.401 | -3.401 | 4.265 | -4.265 | 864 | -864 | |||||
Totaal | 8.382 | -8.382 | 8.446 | -8.446 | 64 | -64 | |||||
Totaal | 461 | 461 | 461 | 461 | |||||||
Totaal | 12.878 | -12.878 | 5.873 | -5.873 | -7.005 | 7.005 | |||||
Totaal | 4.730 | -4.730 | 11.069 | -11.069 | 6.339 | -6.339 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 335 | -335 | 102 | -102 | -233 | 233 | |||||
Totaal | 5.514 | -5.514 | 3.522 | -3.522 | -1.992 | 1.992 | |||||
Totaal | 171 | -171 | 171 | -171 | |||||||
Totaal | 308 | -308 | 265 | -265 | -43 | 43 | |||||
Totaal | 137 | -137 | 142 | -142 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 5.453 | -5.453 | 5.378 | -5.378 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 52 | -52 | -52 | 52 | |||||||
Totaal | 47 | -47 | 47 | -47 | |||||||
Totaal | 71 | -71 | 71 | -71 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
Saldo | 114.503 | 11.095 | -103.408 | 114.000 | 11.444 | -102.556 | -503 | 349 | 852 | ||
0.10 Mutaties reserves | 1.387 | 920 | -467 | 2.278 | 840 | -1.438 | 891 | -80 | -971 | ||
Totaal | 115.890 | 12.015 | -103.875 | 116.278 | 12.284 | -103.994 | 388 | 269 | -119 |