Bestuur, inwoners en geld

Doelen & prestaties

1. We zijn een uitnodigende gemeenteraad, college en organisatie

Wat willen we bereiken?

Wat gaan we daarvoor doen?

Behalen we onze doelen?

Doel

Prestatie

Inhoud

Financiën

Planning

Risico's

1.1 De versterking van de rolneming door de gemeenteraad

1.1.1 Participatie in de lokale democratie

1.1.2 Weerbaar en integer bestuur

1.1.3. De raadswerkgroep Omgevingswet bereidt procedureel en procesmatig de besluitvorming door de Raad voor zodat in 2029 één gemeentelijk omgevingsplan is vastgesteld.

1.1.4. De verbetering van de beleidscyclus

1.1.5. Invoering wijzigingen wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr)

1.2 Wij werken met onze inwoners samen en omarmen initiatieven

1.2.1 We geven meer invulling aan inwonersparticipatie

1.2.2 We zetten extra in op initiatieven

1.3 Digitalisering van de samenleving is een eigenstandige opgave die samenwerking met de stad én met partners vereist: lokaal, regionaal, landelijk, en internationaal.

1.3.1. Wij bouwen met partners verder aan digitalisering op vier stedelijke brede welvaartsuitdagingen

1.3.2. Positionering koploper “smart mobility”.

1.3.3. Wij betrekken burgers, bedrijven, (onderwijs)instellingen, etc. bij de digitalisering van de samenleving

1.3.4. Wij informeren de gemeenteraad periodiek over de ontwikkelingen op het terrein van digitalisering van de Samenleving

1.4 Wij werken gebiedsgericht

1.4.1 We zetten de Vitaliteitsaanpak door

1.4.2 We versterken de Vitaliteitsaanpak in de kwetsbare gebieden

1.4.3 We verbinden verschillende vormen van gebiedsgericht werken

1.5 Dienstverlening: benaderbaar en bereikbaar

1.5.1. In 2023 voeren we een kwaliteitshandvest in

1.5.2. In 2023 verbeteren we de dienstverlening rond meldingen openbare ruimte verder

Toelichting

1.3.4 In december 2023 stond een iVisie café voor de raad. Deze is, vanwege te weinig aanmeldingen, verplaatst naar voorjaar 2024.   

1.5.1 De vorm is geen kwaliteitshandvest geworden. Hoe wij met inwoners, ondernemers en organisaties willen omgaan heeft een plek gekregen in de nieuwe visie op dienstverlening van de gemeente Apeldoorn. Daarnaast hebben wij servicenormen (bijvoorbeeld voor de wachttijden aan de balie of aan de telefoon).

Deze pagina is gebouwd op 06/21/2024 09:28:58 met de export van 06/12/2024 13:13:55